تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 18:24
58 بازدید
کد خبر : 190804

آزمایش سوخت ۱۰۰ درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس

آزمایش سوخت ۱۰۰ درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس

شرکت رولزرویس(Rolls-Royce) برای رسیدن به هدف خود یعنی صفر کردن انتشار گاز کربن دی اکسید تا سال ۲۰۵۰ شروع به آزمایش سوخت‌های هوانوردی ۱۰۰ درصد پایدار را در جت‌های کوچک تجاری کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، در این آزمایش‌ها از موتور Pearl ۷۰۰ جت تجاری در داهلویتس آلمان استفاده شد،

آزمایش سوخت ۱۰۰ درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس

شرکت رولزرویس(Rolls-Royce) برای رسیدن به هدف خود یعنی صفر کردن انتشار گاز کربن دی اکسید تا سال ۲۰۵۰ شروع به آزمایش سوخت‌های هوانوردی ۱۰۰ درصد پایدار را در جت‌های کوچک تجاری کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، در این آزمایش‌ها از موتور Pearl ۷۰۰ جت تجاری در داهلویتس آلمان استفاده شد، جایی که خانواده‌ی BR۷۰۰ موتورهای توربوفن رولز رویس ساخته می‌شوند. آزمایش‌های قبلی بر روی موتور بزرگ‌تر Trent ۱۰۰۰ در دربی انگلستان انجام شد.

سوخت هوانوردی پایدار نامی است که صنعت هوافضا ترجیح می‌دهد به جای زیست‌سوخت از آن استفاده کنند، زیرا برخی زیست‌سوخت‌ها قدیمی هستند مانند روغن پالم و به محیط زیست آسیب زیادی می‌زنند. در مقابل سوخت‌های هوانوردی پایدار از منابع پایداری استفاده می‌کنند به عنوان مثال پسماندهای جامد شهری، پسماندهای سلولزی از صنایع جنگل‌داری، روغن‌های خوراکی مصرف شده و محصولات کشت شده برای تولید انرژی مانند جاتروفا، جلبک و برگ‌بیدی و همچنین سوخت‌های غیر زیستی مثل گازهای باقی مانده حاصل از کار با فولاد.

سوخت‌های هوایی پایدار برای صنعت هواوفضا بسیار مناسب هستند، زیرا می‌توانند به سرعت مشکل انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید را حل کنند. این نوع سوخت‌ها را به راحتی می‌توان به طور متداول اضافه کرد بدون آنکه نیازی به تغییرات زیرساختی گسترده باشد.

شرکت رولز رویس سوخت ساخته شده توسط شرکت “World Energy” در پارامونت(Paramount) کالیفرنیا را برای بخش هواپیمایی شرکت شل(Shell) آزمایش کرد.

به گفته شرکت رولزرویس این سوخت می‌تواند به کاهش ۷۵ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن کمک کند و با بهبود آن می‌توان این میزان را افزایش داد.

درحال حاضر مقامات مسئول بخش هوانوردی تنها اجازه می‌دهند ۵۰ درصد از سوخت پایدار با سوخت معمول مبتنی بر نفت سفید ترکیب شود در نتیجه آزمایشات نشان می‌دهد که از این سوخت می‌توان به صورت ترکیبی استفاده کرد.

دکتر یورگ او(Joerg Au) مهندس ارشد سازمان هواپیمایی و مهندسی رولز رویس می‌گوید: سوخت‌های پایدار هوایی می‌توانند به میزان قابل توجهی انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید را کاهش دهند و ترکیب این موضوع با عملکرد خارق‌العاده موتورهای “Pearl” می‌تواند ما را یک قدم به صفر کردن انتشار کربن نزدیک ‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها