تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 16:01
22075 بازدید
کد خبر : 208641

برترین روغن موتور دیزل ژنراتور

برترین روغن موتور دیزل ژنراتور

  روغن‌های مخصوص دیزل ژنراتور نوعی مایع روان‌کننده هستند که گرانروی بالاتری نسبت به روغن‌ بنزینی دارند و از ترکیبات مربوط به نفت خام تولید می‌شوند. این محصولات در طول فرایند خاصی در پالایشگاه، تولید و تصفیه می‌شود؛ سپس برای استفاده به مراکز فروش ارسال می‌شود. در اینجا ما به دنبال این هستیم که بدانیم

 

روغن‌های مخصوص دیزل ژنراتور نوعی مایع روان‌کننده هستند که گرانروی بالاتری نسبت به روغن‌ بنزینی دارند و از ترکیبات مربوط به نفت خام تولید می‌شوند. این محصولات در طول فرایند خاصی در پالایشگاه، تولید و تصفیه می‌شود؛ سپس برای استفاده به مراکز فروش ارسال می‌شود. در اینجا ما به دنبال این هستیم که بدانیم بهترین روغن موتور دیزل ژنراتور کدام‌ها هستند و چه خصوصیاتی دارند.

به طور کلی بهترین روغن موتور دیزل با مواد افزودنی خاصی که دارد، کارایی دستگاه را افزایش می‌دهد. این نوع روغن برای روان‌سازی موتورهای دیزلی، کامیون‌ها، دستگاه‌های تولید برق و.. استفاده می‌شود. موتورها و دیزل ژنراتورها به نوعی روانکار نیاز دارند که از بالا رفتن دما و ساییدگی سطوح فلز روی فلز جلوگیری کند و این مهم‌ترین وظیفه یک روغن دیزل ژنراتور است. بهترین روغنی که مناسب موتور دیزل ژنراتور باشد، سبب افزایش طول عمر و کارایی دستگاه می‌شود.

در این مقاله ما مطالبی را جمع‌آوری کرده‌ایم که چند نمونه از بهترین روغن موتورهای دیزل ژنراتور را معرفی می‌کند. با ما همراه باشید.

 

روغن موتور دیزلی

روغن‌های دیزلی در نگاه اول بسیار به روغن‌های بنزینی شباهت دارند، تنها عاملی که این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند، نوع و میزان افزودنی‌های آن‌ها است که ویژگی‌ها و کارکردهای متفاوتی به آن‌ها می‌بخشد. روغن موتور دیزلی نسبت به نوع بنزینی، افزودنی ضد سایش بیشتری دارد. درجه ویسکوزیته آن نیز بالاتر است. 

 

ویژگی‌های مهم بهترین روغن موتور دیزل ژنراتور

برای شناخت بهتر روغن‌های دیزلی ژنراتور مناسب، بهتر است با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. در حقیقت برای انتخاب این روغن باید به موارد زیر توجه کنید:

  • درجه ویسکوزیته: روغن موتور با ویسکوزیته مناسب عملکرد بهتری را برای موتور، حتی در شرایط عملیاتی شدید فراهم می‌کند. 
  • قابلیت پاکسازی: روغن دیزلی مناسب، موتور را تمیز می‌کند.
  • حفاظت از قطعات سیستم در برابر سایش: روغن دیزلی ژنراتوری که انتخاب می‌کنید، باید در برابر سایش بیشترین حفاظت را نشان دهد انجام دهد تا عمر موتور سیستم بیشتر شود.
  • عملکرد کلی: روغن موتور دیزلی ژنراتور با کیفیت، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

 

برترین روغن موتور دیزل ژنراتور

در اینجا چند نمونه از بهترین روغن‌های دیزلی را با هم مرور می‌کنیم:

  • روغن موتور بهران ژنراتور کلاس یک ۱ ۲۲۰ SAE 50

این روغن قهوه‌ای رنگ، برای روانکاری انواع مختلف موتورهای دیزل ژنراتور مناسب است و در درجات گرانروی SAE 40، SAE 30 و SAE 50 تولید می‌شود. این روغن برای محافظت از سیلندر، پیستون و سوپاپ در برابر سایش و خوردگی بسیار عالی عمل می‌کند. برای دریافت آگاهی بیشتر و شناخت بهتر روغن‌های هیدرولیک به صفحه مرتبط با آن مراجعه کنید.

  • روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40

نوعی روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک بسیار با کیفیت است و قدرت زیادی برای کنترل دوده‌های ناشی از احتراق دارد؛ این محصول همچنین در برابر اکسیداسیون بسیار پایدار است.

  • روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 20w50 (با نام جدید سوپر توربو ران ۲۰w50)

یکی از روغن‌های موتور دیزلی بسیار با کیفیت و مناسب برای روانکاری اتوبوس‌ها و کامیون‌های تولید ۲۰۰۴ به بعد. این روغن از قطعات موتور در برابر سایش مراقبت می‌کند و دارای مقدار قلیائیت بالایی است.  فراریت مطلوبی دارد که باعث می‌شود و میزان کاهش سطح روغن کم شود. خط تولید این روغن در شرکت بهران پس مدتی متوقف شد و محصول دیگری با نام روغن بهران سوپر توربو ران ۲۰W-50، از سوی شرکت بهران به عنوان جایگزین آن معرفی شد.

همچنین می‌توانید مقایسه روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل ۱۵w40 و ۲۰w50 را در این صفحه مشاهده کنید. 

  • روغن پارس ژنراتور ویژه ۵۰

این روغن نیز برای روانکاری دیزل ژنراتورهای نیروگاهی بسیار مناسب است و در برابر حرارت و اکسیداسیون نیز پایداری بالایی دارد. 

 

با در نظر گرفتن مطالبی که بیان شد، می‌توان گفت که موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی کاراتر و اقتصادی‌تر است، بنابراین در صورتی از آن به درستی نگهداری شود، طول عمر بیشتری خواهد داشت. این مراقبت و نگهداری مستلزم استفاده از بهترین روغن دیزلی ژنراتور است که در این مطلب با چند مورد از آن‌ آشنا شدیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها