تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 10:45
92 بازدید
کد خبر : 208945

عوامل رتبه بندی جستجوی محلی

عوامل رتبه بندی جستجوی محلی

  به گزارش بای رپورتاژ و به نقل از موز برای دستیابی به حداکثر سود، اکثر مشاغل محلی باید یاد بگیرند که در نتایج جستجوی محلی و ارگانیک گوگل رقابت کنند. این ضرورت باعث مطالعه نحوه عملکرد الگوریتم‌های گوگل شده است تا بتوان استراتژی‌ای برای خوشایند موتور جستجو و دستیابی به دید بالا در آن

 

به گزارش بای رپورتاژ و به نقل از موز برای دستیابی به حداکثر سود، اکثر مشاغل محلی باید یاد بگیرند که در نتایج جستجوی محلی و ارگانیک گوگل رقابت کنند. این ضرورت باعث مطالعه نحوه عملکرد الگوریتم‌های گوگل شده است تا بتوان استراتژی‌ای برای خوشایند موتور جستجو و دستیابی به دید بالا در آن ایجاد کرد. وقتی در مورد عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی صحبت می‌کنیم، در حال بحث در مورد عناصری هستیم که به‌عنوان تأثیر قابل اثبات یا نظری بر رتبه‌بندی موتورهای جستجوی مشاغل محلی شناسایی شده‌اند. این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد متداول‌ترین عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی بدانید، به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید آنها را برای کسب‌وکارهایی که بازاریابی می‌کنید به کار ببرید.

زمینه حیاتی قبل از شروع

برای سال‌ها، Moz یک نظرسنجی برای عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی (LSRF) انجام داد که در آن نظرات سئوکاران حرفه‌ای محلی را در تلاش برای دستیابی به اجماع در مورد اینکه کدام عوامل بیشترین تأثیر را بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو دارند، مورد نظرسنجی قرار داد. این تمرین بسیار مفیدی برای صنعت ما بود، اما یافته‌ها همیشه باید با یک هشدار قابل توجه همراه می‌شد: هیچ پاسخ واحدی برای اینکه کدام عوامل بیشترین وزن را دارند وجود ندارد زیرا گوگل نتایج متفاوتی را برای بازارها، صنایع، پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف مدیریت می‌کند.

 

به عبارت دیگر، یک سئوی محلی متخصص در کار با رستوران های درایو ممکن است متوجه شود که گوگل به شدت عاملی مانند “زمان های محبوب” را برای این صنعت وزن می کند، در حالی که یک همکار که با حسابداران مالیاتی کار می کند ممکن است معتقد باشد که این عامل تقریباً هیچ اثری ندارد. ارتباط با مشتریان خود و اهمیت بسیار کمتری نسبت به چیزی مانند اعتبار پیوندهایی است که حسابداران کسب می کنند. به طور خلاصه، وقتی صحبت از مرتب کردن میزان دقیق تأثیرگذاری هر عامل به میان می‌آید، هیچ‌گونه یکسانی وجود ندارد، و هیچ جایگزین کاملاً رضایت‌بخشی برای مطالعه سفارشی نحوه رفتار Google در یک بازار و صنعت خاص وجود ندارد. .

 

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که عوامل، خود، هر یک درجه متفاوتی از تأثیر را بر اساس نوع نتایج موتور جستجوی مورد بررسی اعمال می‌کنند. به عنوان مثال، در مجموعه خود گوگل از نتایج جستجوی محلی، همان کسب و کار ممکن است در Google Maps نسبت به Local Finder رتبه‌بندی کاملاً متفاوتی داشته باشد و فراتر از نتایج محلی، نتایج ارگانیک توسط مجموعه‌ای کاملاً متمایز از محاسبات به نام “الگوریتم”. عواملی که به کسب و کار کمک می کنند تا در یک بسته محلی رتبه عالی کسب کند، ممکن است کمک چندانی به رتبه بندی ارگانیک نکنند.

 

در نهایت، مهم است بدانید که تحقیق در مورد عوامل رتبه بندی جستجوی محلی به جای قطعی، نظری است. الگوریتم های گوگل مخفی هستند. وقتی سئوی محلی پیشنهاد می‌کند که یک عنصر خاص بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، چنین بیانیه‌ای مبتنی بر تجربه کاری است – نه بر اساس دانش خودی از اطلاعات اختصاصی Google. به دلیل این واقعیت، تمام بحث در مورد عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی باید به‌عنوان اشتراک مشاهدات در نظر گرفته شود تا واقعیت‌هایی که در سنگ بنا شده‌اند.

 

در مجموع، امروز شما خواهید آموخت که عوامل رتبه بندی جستجوی محلی چیست، اما تعیین اینکه چگونه هر عامل برای یک کسب و کار خاص در یک نوع خاص از نتایج گوگل نقش دارد، به عهده شماست.

 

۸ نوع از عوامل رتبه بندی جستجوی محلی

اکنون، ما آماده‌ایم تا به بررسی عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی فردی بپردازیم، که معمولاً به هشت دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

 

فاکتورهای نمایه کسب و کار گوگل

این مجموعه عوامل به هر چیزی که می‌تواند در نمایه کسب‌وکار Google (GBP) وجود داشته باشد، مربوط می‌شود، به استثنای نظرات، که به طور جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرند. اگر هنوز با فهرست‌های کسب‌وکار محلی معروف به نمایه‌های کسب‌وکار Google آشنایی کامل ندارید، این آموزش عمیق را بخوانید. سه فاکتور GBP که به شدت بر رتبه بندی تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • عنوان کسب و کار – درج یا عدم وجود عبارت جستجوی کامل یا جزئی در نام کسب و کار ممکن است بر رتبه تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر جستجوگر «خودروهای برقی سان رافائل» را جستجو کند و کسب‌وکاری که شما بازاریابی می‌کنید San Rafael Electric Car Mart نامیده می‌شود، ممکن است Google آن را در رتبه‌بندی بیش از کسب‌وکاری به نام Jim’s Auto Lot ترجیح دهد.
  • دسته‌ها – کسب‌وکارها مجازند حداکثر ده دسته را هنگام ایجاد نمایه کسب‌وکار Google خود انتخاب کنند. اگر جستجوگر به دنبال مکانی برای شارژ وسیله نقلیه الکتریکی خود باشد، احتمالاً گوگل کسب‌وکاری را مطرح می‌کند که «ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی» را به عنوان یکی از دسته‌های خود انتخاب کرده است تا کسب‌وکاری که صرفاً به عنوان «پمپ بنزین» طبقه‌بندی می‌شود.
  • URL وب سایت – قدرت صفحه وب سایتی که از GBP خود به آن پیوند می دهید ممکن است بر رتبه فهرست شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر یک فروشنده خودروهای برقی فهرست خود را به صفحه اصلی وب سایت خود پیوند دهد و آن صفحه اصلی پیوندها و اعتبار زیادی را به خود اختصاص داده باشد، ممکن است فهرست بالاتر از زمانی باشد که فهرست را به صفحه ای مبهم در وب سایت نشان دهد. اختیارات کم

 

ده‌ها عنصر دیگر در نمایه کسب‌وکار Google وجود دارد که ممکن است مستقیماً بر رتبه تأثیر نگذارند، اما ممکن است در کمک به تبدیل و فروش مهم باشند – عناصری مانند عکس‌ها، پست‌ها، پرسش و پاسخ، رزرو، پیام‌رسانی، ساعات کار، زمان‌های پرطرفدار و غیره. مطالعات به طور مداوم برای تعیین اینکه آیا عواملی مانند اینها می توانند بر رتبه تاثیر بگذارند یا خیر ادامه دارند، و ممکن است لازم باشد خودتان را برای کشف اینکه آیا به نظر می رسد یک زمینه خاص بر رتبه شما در بازار شما تأثیر می گذارد انجام دهید.

 

بررسی عوامل

در این زمینه، نظرات، احساساتی است که توسط مشتریان درباره تجربه آنها با یک تجارت محلی نوشته شده است. اگر با دنیای بزرگ نقدها و شهرت آشنایی چندانی ندارید، این آموزش کامل را بخوانید. اعتقاد قوی بر این است که گوگل به سه نوع بررسی توجه می کند:

  • نظرات مبتنی بر Google – اینها نظرات و رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای هستند که افراد مستقیماً در نمایه کسب‌وکار Google شما می‌گذارند.
  • سایت‌های بررسی شخص ثالث – اینها نظراتی هستند که افراد در سایت‌هایی مانند Yelp می‌گذارند، اما می‌توانند نظرات حرفه‌ای را در سایت‌هایی مانند Zagat نیز شامل شوند.
  • بررسی‌های شخص اول در وب‌سایت شما – اینها نظرات و گواهی‌هایی هستند که یک کسب‌وکار محلی انتشار آن‌ها را در وب‌سایت خود تسهیل می‌کند.

 

چندین تفاوت در بررسی وجود دارد که ممکن است بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، از جمله:

 

  • تازگی – آیا بررسی های یک کسب و کار مربوط به تاریخ های اخیر است یا قدیمی و قدیمی هستند؟
  • سرعت – یک کسب و کار هر چند وقت یکبار بررسی های جدید دریافت می کند؟
  • تنوع – آیا بررسی های کسب و کار در چندین پلتفرم وجود دارد؟

 

مرجع – ممکن است نظر یک بازبین حرفه‌ای یا عضوی از برنامه‌ای مانند Google’s Local Guides نسبت به بررسی اولین بار از سوی یک عضو «تصادفی» از عموم اهمیت بیشتری داشته باشد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها