تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 2:32
61 بازدید
کد خبر : 208673

سازه آشغالگیر رودخانه زیارت از مولفه های طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان افتتاح شد

سازه آشغالگیر رودخانه زیارت از مولفه های طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان افتتاح شد

به گزارش ایلنای گلستان، امین حسنی اظهار کرد: مجموعه تاسیسات آشغالگیر رودخانه زیارت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال دارای شبکه های آشغالگیر، مخزن ۲ هکتاری و ارتفاع دایک ۵ متری است. وی افزود: رودخانه زیارت از داخل مناطق مسکونی شهر گرگان عبور می کند و بخش عمده از نخاله های ساختمانی و زباله های گوناگون

سازه آشغالگیر رودخانه زیارت از مولفه های طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان افتتاح شد

به گزارش ایلنای گلستان، امین حسنی اظهار کرد: مجموعه تاسیسات آشغالگیر رودخانه زیارت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال دارای شبکه های آشغالگیر، مخزن ۲ هکتاری و ارتفاع دایک ۵ متری است.

وی افزود: رودخانه زیارت از داخل مناطق مسکونی شهر گرگان عبور می کند و بخش عمده از نخاله های ساختمانی و زباله های گوناگون در داخل رودخانه زیارت به پائین دست منتقل و به رودخانه قره سو وارد می شوند و مشکلات زیادی طی سنوات گذشته از محل انسداد قره سو به ویژه در محل پل های تقاطعی بر روی این رودخانه شاهد بودیم که هزینه های سرباری را به دولت و مردم وارد می کند.

وی بیان کرد: در مواقع سیلابی نی و خاشاک و نخاله با برخورد با شبکه آشغالگیر انحراف  و به داخل مخزن وارد می شود و آب زلال وارد رودخانه می شود.

حسنی تصریح کرد: رودخانه‌های زیارت و انجیراب با توجه به قرارگرفتن در محدوده تفرجگاهی و عبور از نواحی شهری و روستایی، به علت بهره برداری نامطلوب و غیراصولی مسافران و ساکنین و ساختمان سازی‎های بی ضابطه همواره مملو از آشغال و ضایعات شناور در آب بوده که به دنبال بروز بارش‌های شدید در مسیر رودخانه حرکت کرده و در نهایت به مسیر رودخانه قره سو منتقل می‎ شوند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها