تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 21:16
55 بازدید
کد خبر : 208796

تولید سالانه ۱۵ هزارتن سبزی و صیفی در گلخانه های آذربایجان غربی/ محصولات گلخانه ای استان از ارزش بالای صادراتی برخوردار است

تولید سالانه ۱۵ هزارتن سبزی و صیفی در گلخانه های آذربایجان غربی/ محصولات گلخانه ای استان از ارزش بالای صادراتی برخوردار است

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تولید سالانه ۱۵ هزارتن صیفی و سبزی در گلخانه های استان کفت: محصولات صیفی بیشتر شامل خیار، گوجه فرنگی، انواع داروهای گیاهی، توت فرنگی و گل های آپارتمانی است. شهبازی گفت: هم اکنون سطح در گلخانه های استان ۲ میلیون گل شاخه بریده،بیش

تولید سالانه ۱۵ هزارتن سبزی و صیفی در گلخانه های آذربایجان غربی/ محصولات گلخانه ای استان از ارزش بالای صادراتی برخوردار است

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تولید سالانه ۱۵ هزارتن صیفی و سبزی در گلخانه های استان کفت: محصولات صیفی بیشتر شامل خیار، گوجه فرنگی، انواع داروهای گیاهی، توت فرنگی و گل های آپارتمانی است.

شهبازی گفت: هم اکنون سطح در گلخانه های استان ۲ میلیون گل شاخه بریده،بیش از ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار  گلدان انواع گل های گلدانی و آپارتمانی،۲۵۰ تن توت فرنگی و ۲۸ تن انواع داروهای گیاهی تولید و روانه بازار می شود.

وی میزان تولید میوه های درختی خارج از فصل در گلخانه های استان را ۱۴۸ تن در سال عنوان کرد و گفت: همچنین ۲۹ میلیون بوته نشا سبزی و صیفی و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال از پایه رویشی و ۲ میلیون بوته نشا گیاهان دارویی تولید می شود.

شهبازی  گفت: امسال ۴۲  هکتار برنامه  توسعه گلخانه‌ای مد نظر  است که برش شهرستانی آن نیز اعلام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش گلخانه ای گفت: این تسهیلات با ۲۰ درصد آورده شخصی و مابقی تسهیلات نیز با یک سال استراحت و پنج سال باز پرداخت ارائه می‌شود.

به گفته شهبازی طی سال‌جاری ۶۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه برای حمایت از تجهیز ،تکمیل و نوسازی گلخانه ها تسهیلات بانکی ارائه می شود گفت: گلخانه داران قدیمی می توانند برای نوسازی تسهیلات دریافت کنند تا ضمن افزایش بهره وری، محصولات تولیدی با کیفیتی عرضه کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از گلخانه های استان هیدروپونیک هستند گفت: کشت بدون خاک مهمترین مزیت این گلخانه ها بوده و همچنین در این نوع کشت مصرف آب نیز بسیار پایین است.

رئیس جهاد کشاورزی استان در خاتمه با بیان اینکه محصولات گلخانه‌ای استان از ارزش صادراتی بالایی برخوردار هستند گفت: علاقمندان می‌توانند  گلخانه‌ها را در اراضی غیر قابل کشت نیز راه اندازی کرده و با روش هیدروپونیک به تولید محصول اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها