تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 15:27
83 بازدید
کد خبر : 206641

چگونه میلگرد بخریم؟ کدام میلگرد بهتر است؟

چگونه میلگرد بخریم؟ کدام میلگرد بهتر است؟

قبل از اینکه شما بخواهید اقدام به خرید میلگرد کنید، ابتدا باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که یکی از آنها مربوط به قیمت میلگرد می‌شود. همچنین باید موارد دیگری به مانند وزن میلگرد، کارخانه تولید کننده و … را بررسی کنید که در ادامه این مقاله قصد داریم تا این موارد را

قبل از اینکه شما بخواهید اقدام به خرید میلگرد کنید، ابتدا باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که یکی از آنها مربوط به قیمت میلگرد می‌شود. همچنین باید موارد دیگری به مانند وزن میلگرد، کارخانه تولید کننده و … را بررسی کنید که در ادامه این مقاله قصد داریم تا این موارد را برای شما توضیح دهیم.

 

میلگرد کیلویی چند است ؟

قیمت به روز میلگرد بستگی به عوامل مختلفی دارد و اینطور نیست که مثلا بتوانیم یک قیمت ثابتی را به شما معرفی کنیم. اگر شما به دنبال قیمت میلگرد کیلویی هستید، بهترین کار این است که به سراغ یکی از شرکت‌های معتبر بروید که برای استعلام قیمت، می‌توانید با شرکت تهران آهن تماس بگیرید.

 

هر شاخه میلگرد چند کیلو است ؟

در بازار آهن، وزن آهن آلات تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی محصول دارد؛ به این صورت که مثلا هر چه وزن آهن بیشتر باشد، قطعا قیمت آن نیز بیشتر است. این موضوع در قیمت میلگرد نیز صدق می‌کند و برای همین بهتر است قبل از خرید، با وزن هر شاخه میلگرد آشنا باشید تا بتوانید قیمت هر شاخه میلگرد را به دست بیاورید.

برای به دست اوردن وزن هر شاخه میلگرد، شما نیاز دارید تا از یک فرمول مخصوص استفاده کنید که در ادامه این فرمول را به شما معرفی می‌کنیم:

 

چگونه وزن میلگرد را محاسبه کنیم ؟

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، شما برای اینکه به وزن هر شاخه میلگرد برسید، باید از یک فرمولی استفاده کنید. درواقع این فرمول هم فرمول سختی نیست و چند عمل ضرب ساده است که شما تنها کاری باید بکنید این است که اعداد خودتان را جایگذاری کرده و سپس از ماشین حساب برای محاسبه آنها استفاده کنید.

البته شاید خیلی از شماها فکر کنید که وزن میلگردها باید در همه آنها یکسان باشد و یا اینکه حداقل در یک رنج خاصی باشند. ولی درواقع اینطور نیست. چون این میلگردها توسط کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود و هر کارخانه نیز فرمول خاص خودش را برای ساخت میلگرد دارد. به همین منظور، میلگردهای مختلفی با وزن‌های مختلفی وارد بازار شدند.

فرمول به این صورت که شما باید ابتدا شعاع میلگرد را به توان ۲ برسانید. سپس باید عدد به دست آمده را در طول میلگرد، ضرب کنید و درنهایت هم عددهای به دست آمده را ترتیب ضرب در ۳.۱۴ و سپس ضرب در ۷.۸ کنید. حالا و در مرحله آخر، باید عددهای به دست آمده را در عدد ۱۰۰۰ تقسیم کنید تا وزن میلگرد برای شما به دست بیاید.

شعاع۲ × طول × ۳.۱۴ × ۷.۸ ÷ ۱۰۰۰

 

 

هر بندیل میلگرد چند شاخه است ؟

برای اینکه شما بتوانید تعداد میلگردهای هر بندیل را به دست بیاورید، در مرحله اول باید وزن کل بندیل را بر وزن یک شاخه میلگرد تقسیم کنید. برای مثال بندیل میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان را در نظر بگیرید.

وزن هر بسته از میلگردهای این شرکت برابر با ۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم است؛ همانطور که گفتیم، شما باید وزن کل را تقسیم بر وزن یک شاخه کنید. برای همین شما نیاز به وزن یک شاخه از میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان را دارید که یک میلگرد ۱۶ کارخانه ذوب آهن اصفهان، برابر با ۱۹ کیلوگرم است.

حالا اگر طبق فرمول بالا پیش بروید و وزن کل بندیل را بر وزن یک شاخه میلگرد تقسیم کنید به عدد ۲۴۷ میرسید. با این تعاریف می‌توان گفت که هر بندیل میلگرد ۱۶ کارخانه ذوب آهن اصفهان، دارای ۲۴۷ میلگرد است.

 

معرفی کارخانجات معروف میلگرد

یکی از نکات مهم که باید در زمان خرید میلگرد بررسی کنید، درباره کارخانه تولید کننده میلگرد است. چون هر کارخانه‌ای، فرمول و استاندارد مخصوص خودش را برای تولید میلگرد دارد که باعث می‌شود و برای همین بررسی شرکت تولید کننده در زمان خرید، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین از آنجایی که این شرکت‌ها از استانداردهای متفاوتی برای ساخت میلگرد استفاده می‌کنند، قطعا قیمت هر شاخه میلگرد در این شرکت‌ها می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه برترین این شرکت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

·       میلگرد ظفر بناب

·     میلگرد  ذوب‌آهن اصفهان

·     میلگرد  صبا فولاد زاگرس

·       میلگرد میانه

·      میلگرد فولاد خراسان (میلگرد نیشابور)

·       میلگرد راد همدان

·     میلگرد  سرمد ابرکوه یزد

·      میلگرد آناهیتا

·      میلگرد شاهین بناب

·     میلگرد  سیادن ابهر

·       میلگرد بافق یزد

·     میلگرد  آریا ذوب

·     میلگرد  آذر امین

·     میلگرد  شاهرود

·      میلگرد فولاد ارگ تبریز

·       میلگرد فولاد امیرکبیر خزر

·     میلگرد  دزفول روهینا

·      میلگرد البرز ایرانیان (فایکو)

·      میلگرد کاوه تیکمه داش تبریز

·      میلگرد پرشین فولاد

البته در بین تمامی کارخانه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، کارخانه ذوب آهن اصفهان حرف اول را در ایران می‌زند که در زمینه آهن آلات، یکی از برترین کارخانه‌ها به شمار می‌رود و بخشی از صادرات آهن آلات ایران نیز به عهده این شرکت است.

البته قیمت میلگرد در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز در مقایسه با بقیه کارخانه‌ها، بیشتر است که البته دلیل آن هم به خاطر کیفیت بالای آن در مقایسه با بقیه کارخانه‌هاست.

منبع: تهران آهن مهر راگا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها