تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 14:48
80 بازدید
کد خبر : 208893

مشتریان FTX هنوز با فروپاشی پلتفرم کریپتو دست و پنجه نرم می کنند

مشتریان FTX هنوز با فروپاشی پلتفرم کریپتو دست و پنجه نرم می کنند

به گزارش سافر نیوز و به نقل ازرویترز لندن، ۵ اکتبر (رویترز) – برای لی ریس ۴۳ ساله، FTX یکی از معدود صرافی هایی بود که معامله گر ارزهای دیجیتال مستقر در لندن از طریق آن درآمد خوبی کسب می کرد و از اختلاف قیمت های زودگذر در بازار ارزهای دیجیتال سود می برد. زمانی

Former FTX Chief Executive Bankman-Fried at a courthouse in New York

به گزارش سافر نیوز و به نقل ازرویترز لندن، ۵ اکتبر (رویترز) – برای لی ریس ۴۳ ساله، FTX یکی از معدود صرافی هایی بود که معامله گر ارزهای دیجیتال مستقر در لندن از طریق آن درآمد خوبی کسب می کرد و از اختلاف قیمت های زودگذر در بازار ارزهای دیجیتال سود می برد.

زمانی که FTX در سال گذشته سقوط کرد، ۱۰۰۰۰۰ دلار از پول ریس که تقریباً نیمی از درآمد سالانه او بود را به همراه داشت.

او گفت: «این روی زندگی من تأثیر گذاشت. “من یک زندگی برای پرداخت داشتم. مثل این است که رئیس شما به شما پول نمی دهد. شما نمی توانید زندگی کنید، می توانید؟”

ریس یکی از بیش از ۱ میلیون مشتری تخمین زده شده است که به طور بالقوه پس از سقوط FTX، یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری در آن زمان، به طور ناگهانی سقوط کرد و در ماه نوامبر اعلام ورشکستگی کرد. به زودی مشخص شد که سرمایه مشتری از بین رفته است.

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX متهم به اختلاس ۱۰ میلیارد دلاری از مشتریان نامطمئن برای حمایت از صندوق سرمایه گذاری Alameda Research، خرید املاک لوکس و تامین مالی کمک های مالی است. محاکمه او این هفته در نیویورک آغاز شد.

روز چهارشنبه، وکیل بانکمن-فرید به دادگاه گفت که موکلش مدیریت ریسک را نادیده گرفته است اما پول مشتری را ندزدیده است. بانکمن-فرید نسبت به اتهامات وارده بیگناه است.

دادستان ها با برخی از مشتریان FTX تماس می گیرند تا شهادت دهند که به آنها گفته شده است دارایی های آنها ایمن است و اینکه چگونه سقوط FTX بر آنها تأثیر گذاشته است.

مشتریانی که رویترز با آنها صحبت کرد، گفتند که گروه‌های پشتیبانی ایجاد کرده‌اند تا به یکدیگر کمک کنند تا روند پیچیده ادعاهای ورشکستگی را طی کنند، در حالی که دیگران گفتند که هدف کلاهبردارانی قرار گرفته‌اند که قول می‌دهند پول نقدشان را بازیابی کنند.

متیو صدیق، مدیر عامل Xclaim، یک صرافی ادعای ورشکستگی، گفت: «در حالی که بازار ارزهای دیجیتال بهبود یافته است، بسیاری از مشتریان FTX به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند ادعای خود را بفروشند، دوباره کریپتو بخرند و بسیار بهتر از کاهش ارزش ادعای خود عمل کنند.

بازگشت به بازار
صنعت کریپتو در طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به سرعت رشد کرد، اما در سال ۲۰۲۲، قیمت توکن‌ها به دلیل افزایش نرخ‌های بهره و سرمایه‌گذاران پول خود را به جای دیگری منتقل کردند، سقوط کرد و باعث یک رشته سقوط شد.

طبق گفته Xclaim، در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال در ورشکستگی های ارزهای دیجیتال محبوس شده است و حدود ۱۵ میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند. طبق گفته Xclaim، حدود ۱۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال در FTX گیر کرده بود که سقوط کرد.

جان ری، متخصصی که برای رسیدگی به ورشکستگی استخدام شده است، عدم موفقیت در ثبت سوابق مالی در FTX و استفاده از وجوه مشتری برای خرید خانه و سایر اقلام شخصی کارکنان FTX را توصیف کرده است. این امر روند ورشکستگی را پیچیده می کند.

ریس ادعای خود را از طریق وب سایتی که توسط مدیران ورشکستگی کرول ایجاد شده بود، ارائه کرد، روندی که او آن را یک “کابوس” توصیف کرد.

“همه این اصطلاحات بسیار پیچیده بودند. برای درک آن به یک وکیل نیاز دارید… ما نمی دانیم که آیا پولمان را پس می گیریم یا نه.”

Kroll و FTX به درخواست‌های ارسال نظر از طریق ایمیل پاسخ ندادند. FTX تا آوریل ۷.۳ میلیارد دلار از وجوه مفقود شده را بازپرداخت کرده است، اما افرادی که با رویترز مصاحبه کردند گفتند که هنوز پولی را پس نگرفته اند.

ماکسیم، یک بلژیکی ۳۲ ساله، که روند دعاوی ورشکستگی را نیز دشوار می‌یابد، گفت: «من فکر می‌کنم این خطر وجود دارد که قربانیان زیادی وجود داشته باشند که دوباره به خاطر این رویه قربانی شوند.

ماکسیم که از رویترز خواسته بود نام کامل خود را مخفی کند، گفت که مبلغ “شش رقمی” در FTX دارد – سود حاصل از تجارت کریپتو از سال ۲۰۱۷. او افزود: “این مبلغ بیش از همه امید به زندگی بهتر بود.”

برخی از طلبکارانی که رویترز با آنها مصاحبه کرد از به اشتراک گذاشتن شواهد مربوط به ادعاهای FTX خودداری کردند زیرا حاوی اطلاعات شخصی بودند. رویترز نتوانست اندازه ادعاهای آنها را تأیید کند.

روز چهارشنبه، دادستان با مارک آنتوان ژولیارد، یکی از مشتریان FTX که حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار دارایی با FTX داشت، تماس گرفتند. او گفت که باور داشته است که بنکمن-فرید “خواسته کار خوبی کند.” وقتی از او پرسیده شد که وقتی درخواستش برای برداشت وجوه از FTX تنها چند روز قبل از اعلام ورشکستگی FTX رسیدگی نشد، چه احساسی داشت، او پاسخ داد: “بسیار مضطرب.”

“یک حمایت عالی”
در جستجوی پاسخ، طلبکاران FTX گروه های پشتیبانی ایجاد کرده اند. او از طریق ایمیل گفت: ماکسیم به چندین گروه از جمله یک گروه تلگرامی با ۳۰۰۰ نفر پیوسته است. “ما در مورد دارایی های FTX، رویه ها صحبت می کنیم … این یک پشتیبانی عالی است.”

سونیل کاوری، سرمایه‌دار که می‌گوید «هفت رقمی» را در FTX از دست داده است، تصمیم گرفت برای مبارزه با اطلاعات نادرست، اطلاعات مربوط به ورشکستگی را در پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، ارسال کند.

او به سرعت طرفداران خود را ایجاد کرد و می‌گوید که اکنون روزانه ده‌ها پیام از طلبکاران دریافت می‌کند که درخواست مشاوره می‌کنند.

“فکر کردم، باید کاری بکنم.” او گفت که طلبکارانی که با آنها صحبت می کند “واقعا عصبانی” و “آسیب دیده اند”. “واقعاً غم انگیز است.”

طلبکاران نیز هدف کلاهبرداری های جدید شده اند. Maxime گفت که او ایمیل هایی دریافت کرده است که ادعا می کنند واجد شرایط بازیابی وجوه خود است که او را به یک سایت فیشینگ می برد. کاوری گفت که او مورد هدف طرح های مشابه قرار گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها