تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 15:00
106 بازدید
کد خبر : 208885

در نمایش نیرو، تایتان‌های سیلیکون ولی متعهد می‌شوند با هوش مصنوعی « گرفتن این حق را به دست بیاورند»

در نمایش نیرو، تایتان‌های سیلیکون ولی متعهد می‌شوند با هوش مصنوعی « گرفتن این حق را به دست بیاورند»

  به گزارش Buy Reportaj و به نقل از ny times ایلان ماسک نسبت به خطرات تمدنی ناشی از هوش مصنوعی هشدار داد. ساندار پیچای از گوگل پتانسیل این فناوری برای حل مشکلات سلامت و انرژی را برجسته کرد. و مارک زاکربرگ از متا بر اهمیت A.I باز و شفاف تاکید کرد. سیستم های. غول

 

به گزارش Buy Reportaj و به نقل از ny times ایلان ماسک نسبت به خطرات تمدنی ناشی از هوش مصنوعی هشدار داد. ساندار پیچای از گوگل پتانسیل این فناوری برای حل مشکلات سلامت و انرژی را برجسته کرد. و مارک زاکربرگ از متا بر اهمیت A.I باز و شفاف تاکید کرد. سیستم های.

غول های فناوری روز چهارشنبه در یک نشست سه ساعته با قانونگذاران در واشنگتن درباره A.I. و مقررات آتی این گردهمایی معروف به A.I. فروم بینش، بخشی از یک دوره کوتاه برای کنگره در مورد فناوری بود و توسط رهبر سنا، چاک شومر، دموکرات نیویورک سازماندهی شد.

 

در این جلسه که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت نیز حضور داشت. سم آلتمن از OpenAI؛ ساتیا نادلا از مایکروسافت؛ و جنسن هوانگ از انویدیا – یک اجتماع نادر از بیش از دوازده مدیر ارشد فناوری در یک اتاق بود. این یکی از فعال‌ترین نمایش‌های قدرت صنعت در سرمایه کشور بود، زیرا شرکت‌ها در حال رقابت برای قرار گرفتن در خط مقدم هوش مصنوعی هستند. و دیده شود که بر جهت آن تأثیر می گذارد.

 

آقای آلتمن پس از این جلسه که در اتاق کنگره کندی ساختمان سنا برگزار شد، گفت: “همه ما انگیزه های یکسانی برای درست کردن این موضوع داریم.”

 

آقای پیچای این رویداد را “مولد” خواند و بر لزوم تعادل دولت در “جنبه نوآوری و ایجاد پادمان های مناسب” تاکید کرد.

 

این گردهمایی که شامل رهبران اتحادیه های کارگری و نمایندگانی از خارج از دولت و تجارت بود، یک سال از تحولات سریع در A.I را نشان داد. از زمانی که ChatGPT، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، محبوبیت خود را در سال گذشته افزایش داد، قانون‌گذاران و قانون‌گذاران با این موضوع دست و پنجه نرم کردند که چگونه این فناوری ممکن است مشاغل را تغییر دهد، اطلاعات نادرست منتشر کند و به طور بالقوه نوع هوشمندی خود را توسعه دهد.

 

در حالی که اروپا در حال تدوین قوانین برای تنظیم A.I بوده است، ایالات متحده عقب مانده است. اما این جنون کاخ سفید، کنگره و سازمان های نظارتی را بر آن داشته تا در ماه های اخیر با A.I پاسخ دهند. پادمان ها و سایر اقدامات

 

انتظار می رود کاخ سفید فرمان اجرایی A.I را منتشر کند. امسال و جلسات متعددی با مدیران فنی برگزار کرده است. این هفته اعلام کرد که در مجموع ۱۵ شرکت با استانداردهای ایمنی و امنیتی داوطلبانه برای A.I خود موافقت کرده اند. ابزارها، از جمله تست امنیتی شخص ثالث.

 

روز سه شنبه، یک کمیته فرعی قوه قضائیه سنا جلسه استماع A.I. قانون با رئیس مایکروسافت و دانشمند ارشد انویدیا. و هفته گذشته، سناتورهای ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت، و جاش هاولی، جمهوری خواه میسوری، چارچوبی را برای A.I اعلام کردند. قانونی که خواستار یک دفتر مستقل برای نظارت بر A.I و همچنین الزامات مجوز و استانداردهای ایمنی برای این فناوری است.

 

این سخت ترین مسئله ای است که کنگره با آن مواجه است زیرا A.I. آقای شومر در مصاحبه ای گفت: بسیار پیچیده و فنی است.

 

روز چهارشنبه، آقای شومر از ۲۲ مهمان دعوت کرد که در مقابل ده ها قانونگذار در اتاق کنگره کندی، جایی که جلسات استماع غرق شدن کشتی تایتانیک، بمب گذاری پرل هاربر و رسوایی واترگیت در آن برگزار شد، حضور یافتند.

 

در کنار یک میز هلالی شکل که تقریباً در طول اتاق امتداد دارد، آقای شومر توسط سناتورهای مایک راندز از داکوتای جنوبی و تاد یانگ از ایندیانا، هر دو جمهوریخواه، در کنار او بودند. آقای هوانگ از انویدیا در کنار آقای نادلا از مایکروسافت نشسته بود. الکس کارپ، مدیر اجرایی Palantir، در کنار آقای ماسک بود که به رسانه ها شست و دستانش را به نشانه قلب بالا گرفت.

در جلسه پشت درهای بسته، روسای فناوری بیانیه های افتتاحیه را ارائه کردند و به بحثی که توسط آقای شومر مدیریت می شد، پیوستند. او به کمبود دانش فنی در کنگره اذعان کرده است و گفته است که برای آموزش این فناوری به اعضای سیلیکون ولی، رهبران، دانشگاهیان و گروه‌های منافع عمومی تکیه خواهد کرد.

 

مشخص نبود که آیا از این نشست، اولین مورد از مجموعه ای از چنین گردهمایی، پیشنهاد مشخصی حاصل خواهد شد یا خیر. اما مدیران فناوری از این فرصت استفاده کردند و برنامه های خود را دنبال کردند.

 

آقای کارپ از Palantir گفت که او توانست پیام خود را که دولت باید از A.I حمایت کند. در بخش دفاعی که شامل مشتریان اصلی شرکت او می شود. او در مصاحبه‌ای گفت: «اتفاق قابل توجهی وجود داشت که آمریکا رهبر A.I باشد».

 

اکثر مدیران اجرایی در مورد نیاز به تنظیم A.I توافق کردند که به دلیل تأثیرات دگرگون کننده و مخاطره آمیز آن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

اما حاضران گفتند که هنوز اختلاف نظر وجود دارد. آقای زاکربرگ تحقیق و توسعه منبع باز A.I را برجسته کرد، به این معنی که کد منبع A.I زیربنایی. سیستم ها در دسترس عموم است.

 

او گفت: «متن باز دسترسی به این ابزارها را دموکراتیک می کند و این به یکسان کردن زمین بازی و تقویت نوآوری برای مردم و مشاغل کمک می کند.

 

دیگران، مانند جک کلارک از A.I. استارت آپ Anthropic و آقای گیتس، نگرانی هایی را مطرح کردند که A.I منبع باز. شرکت کنندگان گفتند که می تواند منجر به خطرات امنیتی شود. Anthropic، Google و OpenAI گفته‌اند که منبع باز می‌تواند به افراد خارجی اجازه دهد تا از نرده‌های ایمنی عبور کرده و اطلاعات نادرست و سایر مواد سمی را منتشر کنند.

 

آقای ماسک که خواستار توقف توسعه برخی از A.I شده است. سیستم ها حتی زمانی که او با A.I خود به جلو رانده است. ابتکارات، یکی از پر سر و صداترین در مورد خطرات بود. او یک بحران وجودی ناشی از فناوری را ترسیم کرد.

 

به گفته شخصی که در اتاق حضور داشت، او گفت: «اگر کسی ما را به عنوان یک تمدن بیرون بیاورد، همه شرط‌بندی‌ها باطل است. آقای ماسک گفت که به مقامات چینی گفته است: “اگر شما هوش مصنوعی فوق العاده باهوشی دارید، حزب کمونیست دیگر مسئول چین نخواهد بود.”

 

دبورا راجی، محقق دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، به گفته شخصی که در اتاق بود، در پاسخ به آقای ماسک، ایمنی خودروهای بدون راننده را که توسط هوش مصنوعی کار می‌کنند، زیر سوال برد. او به طور خاص به فناوری خلبان خودکار تسلا، خودروساز برقی اشاره کرد که آقای ماسک رهبری آن را بر عهده دارد و پس از مرگ برخی از رانندگان تحت نظارت قرار گرفته است.

 

به گفته شخصی که در اتاق بود، آقای ماسک پاسخی نداد.

 

برخی از نمایندگان مجلس از تریبون های غیرعلنی انتقاد کردند.

 

سناتور الیزابت وارن، دموکرات ماساچوست، پس از خروج از جلسه گفت: “من نمی فهمم چرا مطبوعات از این جلسه منع شده اند.” آنچه که اکثر مردم گفته اند این است که “ما نوآوری می خواهیم، اما باید از ایمنی محافظت کنیم.”

آقای هاولی گفت که قانونگذاران بیش از حد به شرکت های فناوری توجه کرده اند.

 

او گفت: «این بزرگترین گردهمایی انحصار طلبان از دوران طلایی است، و من ناامید هستم که در انظار عمومی و نه در یک جلسه واقعی اتفاق می افتد.

 

آقای شومر گفت که جلسات آینده احتمالاً عمومی خواهد بود و خاطرنشان کرد که از چندین منتقد شرکت های فناوری از اتحادیه های کارگری و گروه های جامعه مدنی خواسته است در آن شرکت کنند. او گفت که جلسه اول بسته شد تا بحث‌هایی را تشویق کند که «بی رنگ» بودند و بنابراین هیچ‌کس «با مطبوعات بازی نمی‌کرد». 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها